כיצד ניתן לחסוך בעלויות שיווק באינטרנט לעסקים קטנים – חלק ב’

Share

פייסבוק

ברשומה הקודמת עסקתי בדילמה שמניאה עסקים קטנים מלשווק באינטרנט והיא עלויות השיווק ברשת בכלל ובמדיה החברתית בפרט. ראינו שעל מנת לחסוך אלפי שקלים בבניית אתרים ניתן להשתמש בפלטפורמת בניית אתרים פתוחה שמאפשרת מגוון סוגי אתרים ברמה גבוהה ובעלויות זניחות של קניית שטח אחסון בלבד (כ- 20 ש”ח בחודש). המרכיב השני העיקרי בשיווק באינטרנט הוא ניהול דף פייסבוק. עלויות הניהול לדף פייסבוק קטן מתחילות מ- 500 ש”ח ומטפסות אל מעל 1000 ש”ח לחודש, עלויות גבוהות המכבידות על העסק הקטן, וזה לפני שלוקחים בחשבון את עלויות הקידום הממומן, שכפי שנראה לא ניתן לוותר עליו כאשר רוצים לנהל את הדף בצורה יעילה. התוצאה: עלויות גבוהות שמרתיעות עסקים קטנים מלהיכנס לתחום עתיר הזדמנויות זה. העניין הוא שאפשר לחסוך הרבה כסף ולהצליח בשיווק בפייסבוק באמצעות ניהול עצמי של דף הפייסבוק. אך לפני שאציג כיצד ניתן לעשות זאת, אציג בקצרה ממה מורכב ניהול עמוד הפייסבוק של עסק.

כיצד מנהלים דף פייסבוק

 

בגדול ניהול כל דף עסקי בפייסבוק (דף עסקי הוא דף שעליו אנחנו עושים את ה”לייק” המפורסם) החל מדף של אדם בודד וכלה בדפי מותגי ענק עם מיליוני עוקבים מורכב משני מרכיבים עיקריים.

1. ניהול אורגני – זהו רובד הניהול הבסיסי שכולל העלאת סטטוסים, קישורים לפוסטים, מבצעי קידום מכירות, תמונות, תחרויות. זה הדבר שפייסבוק נותנת לנו בחינם. הקטץ’ הוא שכמות האנשים שנחשפים לתוכן בלא קידום בתשלום היא זעומה, במיוחד בדפים חדשים שאין להם בסיס אוהדים נאמן ומעורב. השינוי האחרון בשיטה שפייסבוק מדרגת תכנים ומציגה אותם לגולשים גרם לירידה חדה נוספת בחשיפה, והופך את הניהול האורגני בלבד ללא כדאי.

2. קידום ממומן – בניגוד למה שרבים חושבים פייסבוק אינה רשת חינמית! רווחיה של הרשת מגיע מפרסום של עמודי הפייסבוק. למעשה הדרך היעילה היחידה להגיע לקהל גדול וחדש היא באמצעות קידום בתשלום. במציאות הנוכחית לא ניתן לנהל דף פייסבוק ללא קידום בתשלום לפייסבוק ואת זה בעל עסק קטן שרוצה להיכנס לתחום השיווק באינטרנט חייב להבין כדי שהעניין לא יסתיים במפח נפש. מה ניתן לקדם? גיוס לייקים לעמוד, קידום פוסטים חשובים, איסוף לידים באמצעות קישור לדפי נחיתה בתוך הפייסבוק ומחוצה לו, קידום מאמרים ותכנים שיווקיים באתר, קידום אירועים מחוץ לרשת (רלוונטי במיוחד לכנסים, אירועי קידום מכירות או אירועים פוליטיים) ועוד. הבשורה הטובה היא שניתן להגיע לתוצאות טובות בפייסבוק תוך השקעת סכומים נמוכים!  הבשורה הנוספת היא שלאחר שלומדים ו”מלמדים” את הפייסבוק מה טוב לנו ניתן להוזיל את עלויות הפרסום עוד.

לוקחים את השליטה על עמוד הפייסבוק לידיים שלנו

 

אז במה ניתן לחסוך ובמה לא? ראשית חשוב להדגיש שניהול אורגני וקידום תשלום שלובים אחד בשני ולא ניתן לוותר אחד על השני אם רוצים לנהל מדיניות שיווק יעילה בפייסבוק. בנוסף, יש צורך לשלם כסף לפייסבוק על מנת לקדם תכנים (אם כי כאמור עם הזמן ניתן לייעל את השיווק ולצמצם עלויות). אז היכן ניתן לחסוך? על ידי לקיחת מושכות ניהול דף הפייסבוק לידיים שלנו.

מעלים סטטוסים בעצמנו – וחוסכים עלויות חודשיות של העסקת מנהל דף

המרכיב הבסיסי ביותר בניהול דף פייסבוק הוא שיווק באמצעות תוכן, כלומר הבאת עולמות התוכן שלנו לשירות הציבור. פיזיותרפיסט למשל יכול לתת טיפים כיצד לגרום לתינוק לשכב על הבטן, מאמן כלבים יכול לתת טיפים כיצד להרגיע כלב שחרד ממכת ברקים או למנוע מכלב ללעוס כבלים וקוסמטיקאית יכולה להמליץ על תכשירי קוסמטיקה זולים שמביאים את אותו האפקט כמו הממותגים. בעולם שבו לאנשים נמאס מפרסום, זו הדרך היחידה לחבר קבוצת אוהדים גדולה. בינינו, אין מי שמחובר לעולם התוכן יותר טוב מאותם בעלי המקצוע שרוצים לשווק את עצמם. לכן ניהול דף עצמי יכול לא רק לחסוך כסף אלא גם לתת תוצאות טובות יותר תודות למומחיות של בעל העסק. 

עם זאת, על מנת לדעת כיצד לעשות זאת בצורה היעילה ביותר יש ללמוד כיצד המערכת פועלת, מתי כדאי להעלות את הפוסטים שיגיעו לקהל היעד הרלוונטי, כיצד לעבוד בצורה היעילה ביותר כדי לחסוך בזמן שיכול להיות מוקדש לעבודה למען העסק, כיצד להתקין אפלקיציות בסיסיות שישפרו את ביצועי הדף ועוד. ניתן לעשות זאת על ידי הדרכות אישיות שמבצעת תוכן פלוס. באמצעות השקעה של מאות שקלים בודדים באופן חד-פעמי בעל העסק “עומד על הרגליים” באופן עצמאי ויכול לנהל עמוד פייסבוק באופן אפקטיבי ביותר. לייעוץ טלפוני חינם ניתן לפנות אלינו כאן

מקדמים את התוכן (בתשלום) בצורה יעילה ומגיעים לתוצאות גבוהות

 

פייסבוק מאפשרת לחבריה מגוון אפשרויות קידום בתשלום תוך אפשרויות לפילוח מדויק של קהלי היעד ברמה של תחביבים, מצב משפחתי, עיר מגורים, השפה בה הוא משתמש ועוד. כך למשל מטפלת יוגה לתינוקות מחולון יכולה להפנות את הפרסום אך ורק לאמהות לילדים עד גיל 3 שגרות באזור המרכז. מנהל הפרסום (הבסיסי) של פייסבוק קל מאוד ללימוד וניתן להוציא דו”חות מעקב פרטניים ובאמצעותם ללמוד מה טוב ומה לא ולעדכן את הקמפיין כך שיהיה יותר יעיל (אפשר גם לעצור את הקמפיין במהלכו ולעדכן את קהל היעד או את המסר כדי לשפר את התוצאות!). עם זאת, גם כאן מומלץ לקבל סיוע התחלתי. כאן מציעה תוכן פלוס שתי אפשרויות.

1. במסגרת הדרכה לניהול דף פייסבוק מוקדש חלק משמעותי ללימוד מנהל הפרסום ואפשרויות פילוח המותאמות לתחום העיסוק כולל ניתוח דו”חות בסיסי וחיבור למנגנון הפרסום של הפייסבוק. כך לאחר הדרכה פרטנית של מספר שיעורים יוצא בעל העסק הקטן עם כל הידע שמאפשר לו לנהל את דף הפייסבוק באופן יומיומי שוטף ללא השקעת עלויות נוספות של איש שיווק בעתיד.

2. למי שאינו רוצה להתעסק עם מנגנון הפרסום או שרוצה להשתמש בדף הפייסבוק כמנגנון פרסום נטו לקמפיינים ממוקדים (למשל איסוף לידים לסדנה) מציעה תוכן פלוס ניהול מקצועי של קמפיינים פרסומיים. אנחנו משתמשים במערכת מורכבת ועוצמתית יותר שמספקת הפייסבוק בשם Power Editor ומפיקים דו”חות מתקדמים יותר. אנו עומדים בקשר מתמיד עם בעל העסק ובמקרה של קמפיין שלא משיג את התוצאות הרצויות מעדכנים את המסר באופן מיידי על מנת לצמצם את הסיכון של הלקוח. כל זאת בעלויות שהעסק הקטן יכול לעמוד בהם.

אם הנך מעוניין לחסוך כסף לטווח ארוך באמצעות שימוש באחד או יותר מהכלים שמציעים תוכן פלוס מלאו את הטופס שלמטה לשיחת ייעוץ טלפונית חינם!

שם (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)

טלפון

נושא

תוכן ההודעה

 

Share

2 Replies to “כיצד ניתן לחסוך בעלויות שיווק באינטרנט לעסקים קטנים – חלק ב’”

  1. Pingback: מתי הלייקים בפייסבוק מועילים

  2. Pingback: ארגון נוסעי התחבורה הציבורית - דף הפייסבוק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*